Felanmälan

Föreningen anlitar Nabo för fastighetsskötsel och teknisk förvaltning. Felanmälan för gemensamma utrymmen och utrustning (förutom hissarna) görs till Nabo. Felanmälan för hissar görs till Hissen AB.

Kom ihåg att informera styrelsen om du gör en felanmälan!

Felanmälan för allmänna utrymmen (utom hissar) görs via Nabo:
Vardagar kl. 07:00-16:00 tel: 010-2880026
Jour vardagar/helgdagar tel: 010-2880026
Eller via nabo.se/felanmalan

OBS! Varje jourutryckning debiteras!  
Kontakta jouren enbart vid skada som måste åtgärdas omgående. Om felet kan hanteras som ordinarie felanmälan, avvakta. 

Felanmälan för hissar:
1. Ring Hissen AB på 08-618 48 48 och gör en felanmälan
2. Informera styrelsen att felanmälan har gjorts och sätt upp en lapp i felanmäld hiss alternativt be styrelsen sätta upp en lapp

OBS! För att undvika onödiga kostnader uppmanar vi alla i föreningen att kolla noga att dörren går igen när man går ut ur hissen. Det händer ofta att dörren lämnas i uppställt läge, speciellt i källaren och på bottenvåningen. 

Övrigt

Bredband
Vid fel på bredband via Stockholms Stadsnät, kontakta kundtjänst på tel: 08-5012 20 10.

Kabel TV
Vid fel på Kabel-TV via Comhem, kontakta kundtjänst på 077-155 00 00.

Vattenläckage
Vid vattenläckage eller översvämning kontakta i första hand Nabos jour, meddela även någon ur styrelsen direkt.

I andra hand, stäng av huvudkranen vid spolplatsen i varmgaraget. (Sitter på inkommande ledning mot ytterväggen till vänster om vattenmätaren. Vrid om vredet).

Rekommenderad VVS-Firma:
Aberga VVS: https://abergavvs.se/kontakt/